lördag 12 mars 2011
Melodifestivalen!!
Vi har äntligen börjat med att renovera ett av våra badrum, så jävla skönt! Gipsskivorna är på väg upp på väggarna och jag blir gladare och gladare för varje skiva! Jag har oxå de sista dagarna spacklat, slipat och målat hallen däruppe. Nu är det typ klart, det är bara några taklister som fattas.
Jag var ute och gick nu på morgonen. Det var 7 grader ute, men jag tyckte det var kallt och grått. Det beror nog på att inte solen lyser, solen kom fram!! Jag tränade lite med Enya oxå, på sitt och stanna kvar. Det är bra att kunna inför agilitykursen hon ska börja på i april. Det ska bli riktigt skoj att se vad hon får för!
Ha en bra lördag! Puss o kram
tisdag 8 mars 2011
Vårpromenad






måndag 7 mars 2011
Vår i luften
Igårkväll tränade vi bugg! Vi har börjat på en buggkurs i Nybro. Jag tror typ halva kurstiden har gått och vi har lärt oss väldigt mycket! Det är jättekul och man får dansa med allt möjligt folk, vissa bättre och vissa sämre,hihi.
Idag ska jag putsa våra fönster. Jag är inte bra på att putsa fönster. När vi städade vår lägenhet inför besikningen fick inte alla fönster godkänt för att det blev ränder o så vidare. Men det är inte lätt att putsa skitstora fönster i minus 5 grader! haha, sen dess har jag inte viljat se ett fönster. Men nu när solen börjar komma fram ser man verkligen hur skitiga våra fönster är i vårt hus, så det är bara att karva upp armarna och sätta igång!
Ha en bra dag!
fredag 4 mars 2011
fredag
torsdag 3 mars 2011
nu är jag här!!!
tisdag 28 september 2010
uuu vad det blåser!
fredag 17 september 2010
vad musik kan göra!!
Fast bäst var låten på spotify!!! Honom ska jag börja lyssna mer på.
måndag 13 september 2010
den senaste veckan...
tisdag 31 augusti 2010
31 augusti

måndag 30 augusti 2010
jag är HÄR!
Sommaren 2010 har varit väldigt bra! Jag har pluggat, men hela juli var Rickard och jag lediga. Första veckan åkte vi på roadtrip till Italien. Låångt var det. Mycket längre än vad jag kan minnas. Genom Tyskland, där vi var och upplevde en vilda västern-park. Mycket bättre på High Chaparral kan jag säga =). Sedan ner till Österrike. Där åkte vi en väldans omväg för att sedan komma ner till varma Italien. Gardasjön var vårt slutmål. Där solade och badade vi. Sedan åkte vi genom Europa hem igen.



Efter det har jag varit hemma i Möllekulla några gånger, vi har varit på lite olika marknader, gjort lite dagsutflykter och vips var det augusi! Den här månaden har det varit plugg för mig. Först gjorde jag en hemtenta i Afrikas moderna historia. Sedan har jag haft en tenta i affärsredovisning och nu i helgen hade jag tenta i kalkylering. Den här veckan ska jag som sagt börja plugga till tentan jag har i Amerikas kristendom. Ska bli skönt att plugga något som står mig varmt om hjärtat, nämlingen USA!Min längtan till USA blir större och större. Det känns som om många i min närhet ska ut och resa och planen var ju att vi också skulle göra det. Det kommer väl. Denna framtiden alltså. Om 30 år sitter man väl säkert och säger att allt redde ut sig ändå.
Sen måste jag skriva att Enya har blivit en dam, hon är just nu i höglöp! Hon är så duktig och hon är allt en liten kelgris,hihi. Igår var vi och plockade kantareller och hennes största problem var att hon ville till den som inte hade kopplet. Så när hon var med mig ville hon till Rickard och var hon hos Rickard ville hon till mig!
En väldigt tråkig sak som har hänt är att Fiffi har dött. Vi tror att hon dog på grund av värmen och vi kämpade i några dagar med henne, men en morgon hade hon gått över till andra sidan...

Fina lilla Fiffi...
Ha en bra dag!
