onsdag 10 juni 2009

ledig onsdag

Det är så skönt att vakna upp och veta att man inte behöver sätta igång med något skolarbete. Att man är fri för dagen! Idag ska jag träffa Karin, vi ska ta en fika på stan sen får jag se vad som blir efter det. Igårkväll kollade jag på tv från 20.00 till 22.45. Först var det "Anne på Grönkulla" sedan var det sista delen av "Krig och fred". Jag smaskade på smågodis och Rickard på sina winergum! haha. Igår gjorde jag också en paj med kantareller och gräslök. Den blev god fast i receptet skulle det vara västernbottenost, men när vi var på Netto hade de inte det så det fick bli prästost. Så Rickard tyckte det var lite smaklöst,haha. Jag har ingen aning om hur västernbottenost smakar, men jag antar att den har en starkare smak än prästosten? Den gick att äta i allfall.
Om ett år tar jag examen. Det går fort! Jag vill verkligen tillbringa mer tid i USA efter min examen. Jag vill åka och vara borta ett tag. Men jag har blivit lite orolig för att flyga efter det som hände Air France. Tänk att ett stort hypermodernt flygplan bara kan försvinna? Jag har förut litat på att säkerheten är jättehög, men nu verkade det bero på hastighetsmätaren, som Air France inte ville byta ut fast de blev rekommenderade att göra det. Tänk då på andra flygbolag, om de också låter bli att byta ut delar bara för att det är för dyrt eller att de tror att det inte ska hända något?Jag hade en mardröm inatt om att Fridas kille Jim och hans syster Anna störtade på samma sätt. De är på Cypern just nu och det var nog det som utlöste drömmen. Jag vill ju kunna flyga, för jag har tyckt att det har varit kul och spännande förut!! Men jag vet inte om man kan lita på flygplanen? Inte efter en sån här katastrof...

Inga kommentarer: