fredag 12 juni 2009

första jobbdagen

Om några timmar ska jag gå brevid där jag ska jobba för första gången. Lite pirrigt, men jag kan ju bara göra mitt bästa, mer kan jag ju inte göra! Igår var Frida här! Vi gick på stan o shoppade allt för mycket. men jag tyckte jag fyndade lite för jag hittade 2 t-shirtar och en bolero för 150 kr tillsammans! Vi åt grekisk buffé på Zorbas sedan åkte vi hem till lägenheten. Här fikade vi och planerade midsommar lite. Hoppas verkligen det blir fint väder! Så underbart det skulle vara då! Jag längtar, men det är ju bara en vecka kvar nu ju!


Igårkväll tog Rickard och jag cyklarna och cyklade en sväng. Vi kom åter igen ner till rikesmankvarteren nere vid havet. Vissa har det FÖR lyxigt enligt mig, kan de inte dela med sig lite till en fattig student? hihi.

Rickard och jag var värsta turisterna, vi satte kameran att den skulle ta kort efter 10 sek medan vi stod där som fån, vi såg nog roliga ut!


När vi kom hem kollade vi på ett avsnitt av Deadwood. På engelska. Men man fattade nästan allt ändå. Vi ska nog fortsätta kolla på flera avsnitt för vi har fått låna första säsongen av Nina och Gustav.



Idag fyller min underbara kompis Valle år!!!!

Grattis min bb-kompis på din 21-årsdag!!!!!!


Jag vill verkligen träffa henne i sommar, men det borde vi kunna klämma in, och vi har ju planer för september oxå =) Konstigt att allt känns så bra med en person som man träffar så sällan, det känns verkligen rätt och avslappnat när man väl möts. Beror det på att man har känt personen hela livet, eller är det för att båda är tvillingar och lika varann i tankesätt och värderingar? Saknar henne men vi kommer alltid att vara bb-kompisar!!


puss o kram

3 kommentarer:

Charlotte sa...

Hej! Gått bra på jobbet? Vet inte om jag sagt att jag har ny blogg, men hoppas du läser :)

Linas blogg sa...

ja charlotte, är det metrobloggen så har jag satt den på mina länkar i min blogg!

Anonym sa...

Hej! Hoppas att det känns bra på jobbet!? :) Hade glömt att vi köpte Deadwood i Edinburgh, därav ingen text..
Ha det fint Lina!