onsdag 17 juni 2009

Jag klarade år två

Jag fick godkänt på min hemtenta vilket innebär att jag har klarat mig det här året oxå utan omtentor och komplitteringar! Känns skönt! Nu kan jag njuta av sommaren utan att läsa läroböcker. Jag har gått brevid tre ggr nu och det känns okej. På måndag ska jag börja på allvar, det kommer nog vara nervöst men det kommer nog gå bra. Imorgon ska jag dessutom på information och förflyttningsteknik, så jag får ännu mer bygga på min kunskap.


Nu kommer jag sätta in bilder igen på vad som har hänt i mitt liv, jag vet inte om ni tycker det är störande eller tycker det är kul? jaja, i lördags cyklade jag o Rickard till Rusta och city gross. Det duggade och var grått väder, inte alls kul att cykla i det! På kvällen kom Katarina. Vi drack lite och såg på "den bästa sommaren".



Sedan cyklade vi till Byttan där vi skulle möta Lina. Vi skulle in på byttan men när Lina kom och vi skulle gå in var det 23- årsgräns. typiskt oxå! Jag sa då att jag skämdes över Sverige,hihi. Vi ville då till Mcdonalds och äta glass, men nej det var stängt! Då skämdes jag ännu mer över sveriges tider. Lina undrade om inget var öppet så man kunde köpa en flaska vin och sätta sig i gräset, men tyvärr det var ju sverige vi var i, då kan man inte få tag på ngt efter klockan sex på kvällen. Vi kom in på Bistro och drack lite, dyrt, det är ju Sverige! Sedan kom vi på att vi kunde gå till pressbyrån vid stationen och köpa glass, men nej det var oxå stängt!! haha, Sverige är ett strikt land med mycket regler och inget alls öppet på kvällarna...iallfall inte i Kalmar. Vi hade iallfall en bra kväll!!








I söndags tog vi det lugnt och på kvällen tog Rickard och jag en liten cykeltur igen. Den här gången till Ängö. På måndagen gick jag brevid, sedan åkte Rickard och jag ut till Lindsdal där min kusi Zandra bor. Vi grillade hos dem och firade Zandra på hennes då kommande 18-årsdag.






När vi satt och åt kom en igelkott traskande utanför!




Igår gick jag brevid igen. Och idag ska jag till mina tyska vänner igen. Vi ska kolla på disneyfilmer!! Nostalgi! Snart är det midsommar och nu är ett par skor inköpta oxå, på Rickards begäran!

Ha det bra! puss o kram

3 kommentarer:

Charlotte sa...

Vi stänger kl 22! Efter det ska man ligga hemma och sova! :P

Linas blogg sa...

hihi, på det viset =)

Anonym sa...

Grattis att du klarat dina tentor:) Hoppas att ni hade kul på er utekväll i alla fall, hade varit roligt att få vara med. Hälsa tjejerna från mig! /Nina