lördag 3 oktober 2009

peppar mig!

snart ska jag gå o göra mig iordning för kvällen. Ida kommer om en timme o vi ska göra tacos o dricka vin. Sen får vi se vart vi ska. Kanske kåren. Vore kul, jag har inte varit där sen jag började på högskolan. Blir så när man bodde i Emmaboda. Men nu ska det bli av! Det är kul att göra sig iordning o lyssna på bra musik, just nu lyssnar jag på "bad medicine" med Bon jovi. Var nere på stan förut. jag prövade kläder men kunde hålla pengarna i styr. Jag måste ju tänka på att jag snart är i Berlin. Vi var o köpte 4 fiskar oxå. Sötvattenfiskar. O ett vrak som fiskarna håller på o simmar runt i. Nee, nu är det dags för mig att fixa till mig! ha en bra kväll, vi kanske ses ute? puss o kram

bäbisar

Aminah har såna här i magen:

Fast inte så stora då,hihi!! Veterinären såg 5-6 stycken, men det är alltid några som dör i magen o försvinner innan födslen. Men pappa ska få bli "morfar" för andra gången, då Aminah är hans hund. Och stolt var han! Aminah var så duktig där hon låg på rygg med rakad mage,hihi. Hon ska ha sina valpisar i början av november så i jul är det fullt liv i huset!!

Efter ultraljudet följde jag med mamma o pappa runt i olika affärer. Sedan åkte vi hem hit och fikade och sedan åkte vi och handlade på city gross. Rickard o jag åt räkmackor o drack vin igårkväll. Det var väldigt gott! Vi såg på idol och jag blev glad när Camilla kom vidare! Jag tycker idol är intressantare än vad det brukar vara. Det kanske blir så att jag sitter o kollar varje fredag. Annars de andra åren har jag inte brytt mig så mycket.

Idag regnar det. Det visar på att vi har gått in i oktober månad. Höst är det. Nu börjar man räkna ner till julen som är mycket mysigare än det gråa vi är på väg mot. Idag ska jag följa med Rickard till en fiskaffär. Sedan ska jag träffa Ida. Vi ska gå på stan lite o sen ska vi ut ikväll. Det blir skoj. Fan, jag måste börja packa snart oxå...imån får det bli. Ska ju åka redan på tisdag! Förstår inte det att jag ska iväg o resa, bara "så där"!

Ha en mysig lördag!

puss o kram

torsdag 1 oktober 2009

nu har vi burit...

...och åter burit kartonger o möbler! Men det var kul! Det har gått ett dygn sen dess o det känns faktiskt inte så mycket i armar o ben, fast Ninas o Gustavs lägenhet ligger på tredje våningen. Jag kände lite flyttkänsla själv när vi hjälpte till igår. Det är en spännande känsla. Men jag vill absolut inte flytta från vår lägenhet. Den är bra för oss två!
Idag sov jag lite längre än vad jag hade planerat. Vid ett var jag på ett möte med en studievägledare o det lutar mot företagsekonomi till våren, men jag är inte säker än. Sedan var jag o hämtade ut mina stövlar som var på klackning. Mina favvostövlar, som jag har klackat om två ggr nu fast de bara är ett år gamla. När jag kom hem tog jag tag i mig själv och pluggade lite. Det handlade om homosexualitet i staden. Det var intressant, imorgon blir det en artikel som jag ska hugga in på, jippi,hehe.
Imorgon ja, då kommer mami o papi (som Mia i "Mia o Klara" brukar säga,hihi). O Aminah som ska bli rakad o undersökt för att se om hon har några bäbisar i magen! O Sussie som alltid får hänga med. Det blir kul!
Jag tycker det är roligt att fler människor har börjat läsa min blogg!! Det motiverar mig!
Ne nu väntar sängen. Jag är trött! god natt o sov så gott!!

onsdag 30 september 2009

nu har jag blivit tokig!

Ska Aminah se ut så här om ett tag?...

...och ska det sluta så här?

Det får vi reda på fredag, för då ska Aminah göra sitt ultraljud. Spännande!!!!

härlig sommarsnutt!

Jag blev så sugen på att sätta in en film från i somras när jag var hemma i Möllekulla. Vi var ute o gick o det fina vädret med alla glada hundar!

min cykel *snyft*

Min cykel är stulen!! Min fina cykel som jag har haft sen jag gick på mellanstadiet, min första riktiga cykel...Jag hade låst den i cykelstället i garaget som vanligt. Garaget kommer man bara in i om man har nyckel, o det har inte alla som bor där. Det får man be om, om man vill sätta in sin cykel eller bil. Så jag trodde aldrig att den skulle bli stulen där. Men, men. Det är polisanmält nu men jag tror aldrig att jag få se min cykel som jag har så fina minnen med! Den har både varit med i Möllekulla, på Gotland, High Chaparral, Emmaboda o så nu Kalmar. *snyft* Ne nu måste jag berätta något trevligare. Som helgen till exempel! I lördagskväll åkte vi med Nina o Gustav till Öland på Skördefesten. Vi hamnade på Eriksöre camping. Där åt vi på en restaurang och såg ut över havet. Det var mysigt men jag tror inte att alla mina köttbitar på pizzan var oxfilé, lurigt det där. Efter maten åkte vi till Borgholm. Där köpte Rickard två små pumpor o jag en dvd-skiva. Sedan såg vi ett fyrverkeri. Det var verkligen maffigt!! Lite senare åkte vi hem till oss och här drack vi och hade trevligt!



I söndags kommer jag typ inte ihåg vad vi gjorde...hum...Just det. Jag bakade bröd och gjorde Gulachsoppa. Sedan gjorde jag tryffel med jordnötter! Vi såg på filmer också. Bland annat Australia. Den var bra men lite för lång. Den blir nog bättre om man ser den fler gånger.

I måndags var det plugg som gällde. Jag pluggade som en galning. På kvällen hjälpte vi Nina o Gustav med ett flyttlass till deras nya lägenhet. Den ligger väldigt bra och är verkligen fin!!
Igår var jag på seminarium. Sedan ville Sarah att jag skulle följa med ner på stan o det slutade med att jag köpte två linnen. Inte bra men jag är nöjd iallfall! Igår när Rickard kom hem hade han köpt rosor till mig, så himla gullig han är älsklingen! På kvällen hjälpte vi med ett flyttlass till åt Nina o Gustav. Men ikväll blir den verkliga flyttningen. De ska då låna en liten lastbil så vi får med alla möblerna. Sedan blir vi bjudna på pizza =)
Idag ska jag plugga men jag vill verkligen ut o gå i den fina men kalla vädret. Ska nog ut på en långrunda sen tror jag. Jag börjar få lite resfeber nu...om en vecka har vi precis landat i Berlin. hu! Bara jag inte glömmer något jätteviktigt. Det vore katastrof, som passet, eller kameran! Det är sånt som man drömmer mardrömmar om!
ha det så bra! puss o kram

lördag 26 september 2009

hungrig-men ingen mat!

ja, jag är hungrig nu men vi har slut på maten, har inte hunnit handla igen, då det var löning igår. Får väl ta det man har, typ rostad macka,haha.

Igårkväll umgicks jag med Carolina o Sarah. Vi skulle äta nånstans men det tog en stund innan vi hittade till ett ställe där alla tyckte om menyn. Larmgatan 10 blev det, o pasta med oxfilé o gorgonzolaostsås till mig, muums!! Vi satt o snackade o åt o hade det trevligt. Sedan var vi på bio. Filmen var verkligen bra, jag skrek av skratt ibland! Men jag störde mig på en tjej som satt bakom mig som sa "O, my good" hela tiden under filmen. Efter filmen fick vi skjus hem av Sarah. Väl hemma kom en nyvaken Rickard o öppnade. Det var då bara o gå o lägga sig, för han va så trött o allt var nedsläckt. Men jag somnade rätt så fort ändå.

Idag gjorde Rickard frukost *gulligt*, nu gör vi inte så mycket. Vi ska till Öland, men vet inte när. Usch, vad hungrig jag är nu. Jag måste nog gå på matjakt innan jag börjar må illa! Ha en bra dag!
Puss o kram

fredag 25 september 2009

avvisning

Jag drömde inatt om att Rickard vände sig helt mot mig. Han sa att han hade träffat en annan o ville att jag skulle sticka på direkten. Den "andra" var också med o satt o log när han sa det. Jag började skrika o var skitarg! Sedan tänkte jag börja packa, men det var bara det att det lksom fastande när jag försökte plocka ut strumpor o trosor, jag kunde lixom inte tänka, o jag typ ville ha med allt, men det gick ju inte! Tina o Frasse var också med i lägenheten o jag ville ta bort hundarna från den här hemska människan som Rickard var med så fort som möjligt...O så började jag mitt i allt fundera på vart jag skulle ta vägen,haha. Ingen kul känsla att vakna upp på det viset! Vilka konstiga drömmar jag har ibland...
Igårkväll var vi hos Nina o Gustav. De bjöd på kalvstek med kroketter o god sås o sallad! Till efterrätt fick vi äppelpaj med vaniljsås! Vi satt o snackade, sedan kollade vi på idol. Efter det spelade vi ett filmfrågespel på deras xbox. Det var typ som buzz men med filmtema istället. Skitkul, men jag kom sist båda två gångerna, bra Lina!
Sedan skulle vi sjunga i sing star. Jag o Nina sjöng mot varann o Rickard o Gustav. Fan vad kul vi hade! Jag höll på o skratta ihjäl mig!Tiden bara gick o rätt som det var var klockan tjugo över elva. Stackars Rickard som får gå upp innan fem varje morgon ville då cykla hem. Vi hade skitkul allafall o det var en mycker trött Rickard som gick upp idag. Men det är ju fredag idag som han sa! Ja fredag ja, ikväll ska jag träffa Sarah o Carolina. Vi ska äta nånstans o sedan ska vi på bio. "The ugly truth" blir det, mitt val,hihi(!)
Imorgon är det lördag o då ska vi åka till Öland på skördefesten på eftermiddagen/kvällen med Nina o Gustav. Sköönt med bil, då kan man göra sådana saker! Lite plugg ska det bli i helgen oxå på söndag tror jag.
puss o kram

torsdag 24 september 2009

svampplockning


Igår åkte jag hem o mamma o jag gav oss ut för att plocka svamp med alla hundar! Vi hittade lite kantareller, men inte så mycket! Det var bara så skönt att få gå ut i skogen o njuta av naturen. Hundarna sprang fritt o hade väldigt roligt! På kvällen åt vi kantarellsmörgåsar! mums! Vi såg också på Greys anatomy, fan vad bra det är! De visade de sista två avsnitten från i våras. Nästa onsdag är det säsongstart o det är sååå spännande!


Om ett tag ska jag till bussen i O-hamn. När jag kommer hem ska jag försöka läsa lite. Sedan ikväll bär det av till Nina o Gustav på middag!


Nu ska jag kela lite med min fina Tina som jag skämmer bort, men det är hon värd!

Tina som sover på mitt ben


puss o kram

tisdag 22 september 2009

sjuk?

jag har knappt sovit inatt, varit seg hela dagen o har en klump i magen...vad är det som händer? Min hals börjar kännas konstig...nej!! Jag vill INTE bli förskyld!

Jag kom på inatt att jag inte tog pappas väska i helgen som jag ska ha med till Berlin, jag började drömma mardrömmar om att jag vaknade upp o skulle iväg till flygplatsen. Men jag hade inte packat! Jag fick värsta paniken o vaknade med ett ryck. Sen låg jag där o vände o vred mig för jag tänkte på allt jag var tvungen att göra. I morse skrev jag en lapp på allt som jag måste göra, o det blev inte lite saker...vad kommer alltifrån? Alla krav?

För att lugna mig i morse lyssnade jag på Enigma "return to innocence". Underbar låt!!!

http://www.youtube.com/watch?v=9_ALElMLpRA

För övrigt har jag varit på seminarium idag. Det var faktiskt intressant den här gången...nu är det bara att börja läsa till nästa seminarium som ska handla om feminism. Efter föreläsningen åt jag o Sarah, sedan kollade vi på gamla c-uppsatser. Ca 40 sidor ska man skriva ensam...hujedamej, hur ska det här gå? Jag får ta en dag i taget o skriva om något som jag verkligen brinner för, vad det nu är,haha.

ikväll blir det kör. Nya låtar står på schemat. kul! puss o kram