lördag 3 oktober 2009
peppar mig!
bäbisar

Fast inte så stora då,hihi!! Veterinären såg 5-6 stycken, men det är alltid några som dör i magen o försvinner innan födslen. Men pappa ska få bli "morfar" för andra gången, då Aminah är hans hund. Och stolt var han! Aminah var så duktig där hon låg på rygg med rakad mage,hihi. Hon ska ha sina valpisar i början av november så i jul är det fullt liv i huset!!
Efter ultraljudet följde jag med mamma o pappa runt i olika affärer. Sedan åkte vi hem hit och fikade och sedan åkte vi och handlade på city gross. Rickard o jag åt räkmackor o drack vin igårkväll. Det var väldigt gott! Vi såg på idol och jag blev glad när Camilla kom vidare! Jag tycker idol är intressantare än vad det brukar vara. Det kanske blir så att jag sitter o kollar varje fredag. Annars de andra åren har jag inte brytt mig så mycket.
Idag regnar det. Det visar på att vi har gått in i oktober månad. Höst är det. Nu börjar man räkna ner till julen som är mycket mysigare än det gråa vi är på väg mot. Idag ska jag följa med Rickard till en fiskaffär. Sedan ska jag träffa Ida. Vi ska gå på stan lite o sen ska vi ut ikväll. Det blir skoj. Fan, jag måste börja packa snart oxå...imån får det bli. Ska ju åka redan på tisdag! Förstår inte det att jag ska iväg o resa, bara "så där"!
Ha en mysig lördag!
puss o kram
torsdag 1 oktober 2009
nu har vi burit...
onsdag 30 september 2009
nu har jag blivit tokig!
Det får vi reda på fredag, för då ska Aminah göra sitt ultraljud. Spännande!!!!
härlig sommarsnutt!
min cykel *snyft*

I söndags kommer jag typ inte ihåg vad vi gjorde...hum...Just det. Jag bakade bröd och gjorde Gulachsoppa. Sedan gjorde jag tryffel med jordnötter! Vi såg på filmer också. Bland annat Australia. Den var bra men lite för lång. Den blir nog bättre om man ser den fler gånger.lördag 26 september 2009
hungrig-men ingen mat!
Igårkväll umgicks jag med Carolina o Sarah. Vi skulle äta nånstans men det tog en stund innan vi hittade till ett ställe där alla tyckte om menyn. Larmgatan 10 blev det, o pasta med oxfilé o gorgonzolaostsås till mig, muums!! Vi satt o snackade o åt o hade det trevligt. Sedan var vi på bio. Filmen var verkligen bra, jag skrek av skratt ibland! Men jag störde mig på en tjej som satt bakom mig som sa "O, my good" hela tiden under filmen. Efter filmen fick vi skjus hem av Sarah. Väl hemma kom en nyvaken Rickard o öppnade. Det var då bara o gå o lägga sig, för han va så trött o allt var nedsläckt. Men jag somnade rätt så fort ändå.
Idag gjorde Rickard frukost *gulligt*, nu gör vi inte så mycket. Vi ska till Öland, men vet inte när. Usch, vad hungrig jag är nu. Jag måste nog gå på matjakt innan jag börjar må illa! Ha en bra dag!
Puss o kram
fredag 25 september 2009
avvisning
torsdag 24 september 2009
svampplockning
Tina som sover på mitt ben
tisdag 22 september 2009
sjuk?
Jag kom på inatt att jag inte tog pappas väska i helgen som jag ska ha med till Berlin, jag började drömma mardrömmar om att jag vaknade upp o skulle iväg till flygplatsen. Men jag hade inte packat! Jag fick värsta paniken o vaknade med ett ryck. Sen låg jag där o vände o vred mig för jag tänkte på allt jag var tvungen att göra. I morse skrev jag en lapp på allt som jag måste göra, o det blev inte lite saker...vad kommer alltifrån? Alla krav?
För att lugna mig i morse lyssnade jag på Enigma "return to innocence". Underbar låt!!!
http://www.youtube.com/watch?v=9_ALElMLpRA
För övrigt har jag varit på seminarium idag. Det var faktiskt intressant den här gången...nu är det bara att börja läsa till nästa seminarium som ska handla om feminism. Efter föreläsningen åt jag o Sarah, sedan kollade vi på gamla c-uppsatser. Ca 40 sidor ska man skriva ensam...hujedamej, hur ska det här gå? Jag får ta en dag i taget o skriva om något som jag verkligen brinner för, vad det nu är,haha.
ikväll blir det kör. Nya låtar står på schemat. kul! puss o kram
