torsdag 24 juni 2010

Jönköping!

Efter en omtumlade helg i Jönköping är jag hemma igen! Jag ska berätta om alla dagarna:

I lördags när vi kom till utställningens första dag hade vi med oss Sussie, Enya och Elof, som är en hund som bor på Öland som är från mammas uppfödning. Jag hade Enya och pappa hade Elof och mamma Sussie. När man kommer in på utställningsområdet finns det möjlighet att köpa en katalog där alla hundar finns med som ska ställas ut. Pappa och jag ställde oss lite vid sidan om medan mamma skulle köpa en katalog. Rätt som det var ser jag Sussie springandes lös i panik! Jag släppte allt jag hade och började skrika och sprang efter henne, men hon var så snabb så hon bara försvann mellan alla husbilar. Alla tre började springa runt och skrika efter henne, men ingen Sussie. Jag sprang till personalen och bad dem ropa ut att hon hade försvunnit. Sedan sprang jag och Enya och frågade massa folk om de hade sett henne. Brevid utställningsplatsen fanns en idrottsplats med en hel del fotbollsplaner. Jag gick in där och frågade en kille som höll på och lasta ut ngt i en bil, om han hade sett Sussie. Han sa då att han hade sett henne för 10 minuter sen. Jag ringde till mamma o pappa o de kom och började leta i det området. Rätt som det var skrek någon, "Här är hon!" Jag sprang åt det hållet och genom stängslet såg vi att på två fotbollsplaner bort såg vi en grå liten prick! Enya och jag sprang som tokar åt det hållet och mamma efter. Sussie sprang rak in i mammas famn då!!!


Att ha den panikkänslan, usch. Det kändes som när vi letade efter Evert, fast nu visste jag att det fanns massa bilar runt omkring som hon kunde bli påkörd av. Hon kunde till och med blivit tagen av någon annan! Men nu gick det bra som tur var! Efter den här händelsen var det rätt svårt att koncentrera sig på utställningen. Men Enya kom först i sin valpklass och slog en tik. Sedan slog hon hanvalpen och blev BIR valp!!

Vi åkte hem på eftermiddagen och åkte tidigt tillbaka på söndagen. Då blev Enya BIM (Hon blev bäst i sin valpklass bland tikarna men hanen blev BIR)På eftermiddagen var det tänkt att vi skulle åka hem till Bitte och sova över där. När mamma och jag kom till bilen gick plasten som sitter runt bilnyckeln sönder. Men vi trodde ju att bilen gick att starta ändå, men nehe det gick inte. Jag försökte putta igång bilen ,men nehe...Bitte hade åkt hem i förväg, men hon fick komma och hjälpa oss. Mamma ringde hem till pappa och han sa då att det sitter en magnet i plasten som gör att bilen kan starta. Så det enda var att klista ihop plasten runt nyckeln igen. Vi åkte upp till A6 med Bittes bil och köpte lim, och se bilen startade med en gång!!! Vi åkte sedan hem till Bitte. De bor såå fint! Uppe på en kulle med sjön nedanför i ett nybyggt hus! Vi fick grillat kött och potatisgratäng. Sedan sov man gott!

Dagen efter var det tre valptikar med Enya inräknat och hon slog de båda! Men sedan blev hon BIM igen. Mamma och jag åkte trötta hem efter en händelserik helg!

Inga kommentarer: