onsdag 16 juni 2010

sooolen!

Så skönt väder idag! När vi vaknade idag bestämde Enya o jag att ut o gå innan frukost. Vi strosade till Norrliden, där Anela kom och var med på promenaden. På vägen hem träffade Enya och jag på en STOR hund, typ stor som en kalv. Enya brukar inte skälla på andra hundar men hon tyckte han var otäck. Men jag satt o pratade med honom och då smög sig Enya fram o la öronen bakåt, undergivet som hon brukar göra. Enya är så duktig när det gäller andra hundar. Jag vet inte hur många hundar det är som har skällt på henne, men hon bara tittar på dem och undrar vad de håller på med.



Ikväll ska vi fira min kusin Zandra i Lindsdal. Jag tror vi ska grilla, mums! I helgen är det den stora hundutställningen i Jönköping. Det håller på i tre dagar och jag och mamma ska bo hos hennes kompis. Enya ska ställas ut alla dagar. Få se hur det går. Väldigt bra träning iallfall. Hon kommer nog att sova en vecka efteråt!

Nästa vecka är det plugg som gäller. Sen är det midsommar. Vi har planer att åka ut med en båt till en ö och tälta med Erik och Anela. Vi får se vad det blir för väder. Sedan följer ännu en vecka och sedan har Rickard semester! Vi har pratat fram och tillbaka vad vi ska göra på semestern. Det har varit allt från Norrland till Danmark, men nu har vi bestämt att satsa på stort och bila ner till Italien! Vi ska ta dagen som den kommer och inte boka några färjor, utan åka genom Danmark ner. jag tror det blir bra! Det är så skönt att kunna ha en bra bil som man kan lita på! (förhoppningsvis,hehe)

I slutet på juli ska vi iväg med Erik o Anela till High Chaparral, Ullared och Göteborg! Så i juli blir det full rulle! I augusti sen kommer det bli hemtentor, tentor och omtentor, iallfall en omtenta. Jag vet inte hur jag känner för en omtenta, men det är bara att ta tjuren vid hornen och göra den. Sen då? Vad händer sen i mitt liv? Ja det kan bara gudarna säga! Det står i ödet...

Inga kommentarer: