tisdag 16 februari 2010

NUUU!!!

Nu tog jag tummen ur baken..fan också...tiden bara går och går. Det känns som jag är "mamma" för tillfället, då Enya tar väldigt mycket tid! Men hon är helt underbar- när hon sover,hihi! Ne men hon är såå duktig! Fast hon bara är tre månader kan hon sitt, stanna kvar och tass och det UTAN godis! Vi ger henne inte godis. Inte så mycket iallfall, men de kommandon, de gör hon utan godis. Hon har vuxit så mycket också, hennes lilla svans med!

Det allra jobbigaste med Enya har varit att hon inte har kunnat vara ensam. Det har betytt att jag har försökt trixat och fixat hundvakt före varje föreläsning. Det har inte varit lätt, men tack Nina och Carolina att ni har ställt upp! Imorgon ska även Charlotte ta hand om henne, tack, tack, tack! Tina som är Enyas mormor var här i två veckor med och det underlättade med då jag kunde vara lite friare, för då var Tina extramamma istället!



På tal om mamma, Bessy har fått bäbisar! Sex stycken guldklimpar som jag har en känsla av blir bruna! De blir sötare och sötare för varje gång mamma uppdaterar sin hemsida. Fina Bessy är både champion och mamma, inte dumt!

Vad har jag gjort då de senaste veckorna? Pluggat, typ. Jag har och är inte så motiverad längre att plugga. Det skulle ta 14 år för mig att bli skoltrött,haha. Men nu är det bara några månader kvar, så jag måste stå ut!! Jag hade tenta igår och jag trodde innan att det inte ens var någon idé att gå och skriva tentan, men efter kändes det bra. Får se hur det går. Annars får jag göra omtenta och det är inte hela världen. Det som annars har hänt är att jag har varit och hälsat på Erika i Linköping! Vi hade det jättetrevligt med shopping och fest i Norrköping. Kul att träffa nya människor!

Jag har anmält Enya till en valpkurs, det ska bli riktigt kul. Vi försöker miljöträna henne med att åka buss, bil och hon har också varit utanför giraffen och tittat några gånger. Jag går ut och går med henne där jag vet att det brukar vara människor och hundar. Men tyvärr är många hundar i obalans och skäller åt Enya. Inte bra, hoppas hon inte tar skada av det. Därför är det så bra med att gå en valpkurs, för då möter Enya hundar i sin egna ålder som är på samma nivå som henne.

Alla hjärtans dag har varit med. På alla hjärtans dag hände inte mycket. Det var pluggdag, men igår hade vi VÅR alla hjärtans dag. Vi gjorde goood mat o myste. Nu ska jag uppdatera oftare!! Jag glömmer ju hur kul det är att skriva blogg! puss o kram

cheesecake som jag gjorde igår!

2 kommentarer:

Vera sa...

Fina bilder på söta Enya och fin tavla bakom dig o Enya, ha, ha....=)

Kram

Charlotte sa...

Precis Lina! Hon är underbar - när hon sover! :P