onsdag 15 april 2009

studenten

Igår var droppen för mig, enligt min lärare kanske jag måste göra en opponering på min b-uppsats när Anton tar studenten. Om jag inte är med på opponeringen får jag ig! Blir så ledsen, har inte lärare känslor? Det är ju min brors student. Jag sa det men det kunde man inte ta hänsyn till blev svaret. Hoppas verkligen inte att opponeringen är den 5 juni, tänkt att min lilla bror tar studenten, kan inte fatta det. Det var ju som igår jag själv tog studenten. Jag kommer ihåg alla känslor jag hade den dagen. Det var lugnt till Valle ringde till mig i skolan. Då började jag tjuta, för då förstod jag att jag verkligen tog studenten! Hela den dagen var en sån härlig dag, o jag fyllde ju 19 år samma dag oxå!

Igår hade jag fixat fika till kören. Det blev uppskattat verkade det som. Jag satt brevid en tysk tjej o övade lite tyska, hihi. Det är kul att få friska upp minnet som jag har av tyskan. Jag har ändå läst tyska i 6 år. Men allt försvann nästan när jag slutade läsa för tyska hör man inte så ofta. Engelskan var det tvärtom med. Den har jag utvecklat väldigt mycket och jag tycker det är kul! Idag ska jag plugga genom att läsa några kapitel i min metodbok, sedan kommer min grupp hit. Vi ska hitta på frågor för vi ska intervjua Rickard i en kvalitativ intervju när han kommer hem,hihi. Det är vår uppgift. Känns lite onödigt, för det är så mkt jobb att göra en intervju, mest att samla upp allt sen. Och vi ska ändå göra intervjuer via vår b-uppsats sen. Men alltid lär man sig ngt! Ikväll kanske det blir grillning med de två tyska tjejerna från kören! De kan svenska, men vi snackar både svenska o engelska, o lite tyska,hihi. Just nu är det mulet ute, hoppas att molnen försvinner snart.

Ha en bra dag! Puss o kram

Inga kommentarer: