tisdag 7 april 2009

en underbar helg!!

God morgon! Solen lyser ute och jag har en fullspeckad dag. Helgen har varit bra!! I fredags åkte jag hem. Det var så varmt och skönt! Mamma o jag drack vin o hade trevligt! I lördags kom min faster med familj. Vi åke till farmors o farfars grav + andra släktingar och planterade vårblommor. Den dagen var så underbar, jag gick omkring i linne och alla var på så bra humör. Vi fixade lite i trädgården hemma hos mamma o pappa, vi fikade ute sen satt vi i solen och bara njöt! Här kommer en film på Sussie och Frasse. De ligger i sängen och hånglar,haha! Det blivande paret!



I söndags var det dags för vargmötet på Kolmården. Vi var uppe i gryningen mamma och jag och gav oss iväg. Uppe i Kolmården blev vi en grupp på ca 15 personer. Vi hade en guide som pratade hela tiden vi var inne hos vargarna. Precis när vi kom i hos vargarna hoppade de på oss, de slickade oss o hela ansiktet och var bara mysiga. Vi var där inne en timme och det var så häftigt att se hur vargarna var mot varandra, och hur de var mot oss. Guiden fick vargarna att börja yla, de ylar för att de är glada och att de vill se till så att alla är med. Timmen gick väldigt fort. Men jag är väldigt nöjd med besöktet! TACK MAMMA O PAPPA FÖR PRESENTEN!!!


Mamma o en varg


Mamma får puss!


När mamma o jag kom hem till Möllekulla igen hade min faster o hennes familj inte åkt hem än. Så jag kunde åka med dem hem till Kalmar för de bor i Lindsdal. Det var bra att få slippa bussen. När jag kom hem gick Rickard o jag till havet. Det var så mysigt, jag älskar Rickard så mycket!!!

Igår var jag på föreläsning, sedan satt jag ute på balkongen och solade medan jag pluggade. Det händer idag med. Jag ska bara ner till skolan snart o ge några kopior till läraren som vi ska ha på seminariumet imorgon. Idag kanske det händer en grej, fast jag är inte helt säker än. Jag får se vad som händer. Det är kör ikväll oxå!

1 kommentar:

Ekströms - Den goda kraften sa...

Häftigt med vargarna! Har inga pengar på mobilen,men vi ska inte till Amigo. Är panka och så ska vi hem till mamma & pappa också. Ha det bra! Glad Påsk! Kram