tisdag 14 april 2009

kulturgeografi C

Nu har jag valt kurs till hösten. Det blev kulturgeografi. Det är en bredare kurs som man nog har mer nytta av än turism. Det känns ok, jag hade nog inte pallat turism. Det var så mkt att läsa och skriva, och jag tror inte man får så mkt utav det. Jag har haft tid att tänka och jag har kommit fram till att jag har lärt mig mycket mer nu det här året som har varit då jag har läst kulturgografi A o B än när jag läste turism. Men det är turism jag vill arbeta med sen! Funderar på o läsa nån KY-utbildning när jag har tagit examen. Får se hur det känns då!
Nu är det tisdag. Jag sitter o lyssnar på country. Idag är det föreläsning, sedan ska min grupp börja med en ny uppgift. Ikväll sen är det körövning. Det är min tur o baka till fikan på kören så igår kväll bakade jag chokladbollar o kolakakor. Hoppas att det går hem för alla. I helgen har jag ätit så mycket gott! Mamma hade gjort jättegod påskmat, sedan blev det godis o snacks. På auktionen ropade jag in ett överkast till vår säng, och en prydnadsak som har varit farmors. Det föreställer en liggande hund och en pojke som ligger o kramar hunden. Det är ett fint minne från farmor. Ne nu ska jag äta frukost! ha en bra dag! puss

Inga kommentarer: