fredag 12 mars 2010

min dröm

Jag har inte skrivit på ett tag. Har varit lite nere. lite ledsen. Vi kan inte åka till USA i höst...det kostar för mycket bland annat. Har vetat det en vecka, men är lite nedstämd än...Jag hade ju bestämt att jag skulle ta det lugnt efter examen och resa till mitt älskade USA. Just nu känns det som om jag vill plocka ner allt som har med USA att göra i lägenheten (och det är mycket grejor det) för det känns som ett hån. Förstår inte att jag orkar lyssna på countrymusik som jag gör just nu. Det känns som om något har dött inom mig "jaha"? nu då? Jag bryr mig inte om något blev den första känslan. Det har liksom inte funnits något annat än USA i höst...men verkligheten kom i fatt. Det känns lite som om "men, lilla du, trodde du verkligen att ni skulle få åka?" Det kanske låter jättelarvig för er, men det är min dröm jag har strävat mot och vi har bara uppskjutit resan ett antal gånger så i dagsläget har jag inte några förhoppningar om att den någonsin blir av...o det gör mig så ledsen...

...på måndag är det tenta...jag bryr mig inte. Eller en del av mig bryr sig inte en annan säger, "kom igen, skaffa iallfall en examen!" Det är kämpigt just nu. På den här kursen har jag missat 3 föreläsningar för att ingen har kunnat ta hand om Enya. Jag vet inte ens om det är någon idé att skriva tentan på måndag. Jag tror också att jag behöver få komma iväg en stund från lägenheten. Har varit hemma hela veckan och allt som har med USA och göra, påminner mig...Imorgon efter valpkursen ska Rickard kanske till Växjö. Funderar på att följa med honom. Jag har aldrig gjort en omtenta, så det gör inget o jag skulle få en!

Har sökt sommarkurser också. Rickard ville var ledig 4 veckor i sommar o då vill jag också vara ledig. Så jag har sökt lite distanskurser...

Varför ska allt handla om pengar?? dröm vidare Lina...det är allt jag kan göra i dagsläget...

2 kommentarer:

carolina sa...

men du! du kommer komma till usa en dag :) ibland får man komprimissa lite men för eller senare kommer du nog allt till usa igen :)

Ekströms - Den goda kraften sa...

Blir ledsen själv läser gumman. Men kommer du ihåg när jag var som mest ledsen, vem var det som uppmuntrade mig och sa Försök vara positiv Frida! Allt ordnar sig till slut. Det kommer det även göra för dig honey jag lovar! Vi har alla våra bistra stunder i livet eller hur? Försök glädjas åt allt du har i nuläget istället. =)
Har jag lycktas komma över all skit jag varit med om så lyckas du också! Resan kommer bli av det VET jag inte den närmaste tiden bara. Jag finns för dig gumman, nu och för all framtid. Stor Kram