måndag 11 januari 2010

framtidsplaner

Jag har nyss fått veta att jag får opponera, vilket betyder att c-uppsatsen är godkänd! Jag får helt säkert kompliteringar, men jag kan iallafall gå vidare nu!! Okej, i förra inläggetskrev jag om vad som hade hänt 2009, nu tänkte jag skriva om mina framtidsplaner för det här året.

På måndag börjar jag på företagsekonomi A. Det ska jag hålla på med hela våren. i maj får jag troligen min examen!! Känns underligt, lilla jag ta examen på högskolan! Eller universitet, för nu är det inte Kalmar högskola längre, utan Linnéuniversitetet. Jag kommer vara bland dom första som tar examen på Linnéuniversitetet.

Enya kommer utvecklas, och jag ska på valpkurs med henne i vår. I sommar hoppas jag på att vi ska gå på dom första utställningarna. Min önskan är att få ett sommarjobb inom turismbranchen. Hoppas, hoppas. Jag ska spara pengar från och med nu, för i höst är tanken att Rickard o jag ska åka till USA. Min drömresa!! Det känns lättare att göra en sådan resa när man har tagit examen. O jag tycker jag är värd att få ut o resa. Det känns som många var ute o reste efter studenten. I höst ska jag ta min välbehövliga semester, o göra mitt livs resa! Planering är det som gäller, det är en del av resan!!!

Efter resan vet jag faktiskt inte vad som händer i mitt liv. Kommer vi o flytta? kommer jag få jobb?Det får framtiden utvisa. Jag tar en dag i taget o hoppas på det bästa.

Idag kommer mamma o pappa hit. Undrar vad Enya säger? kommer hon att känna igen dom? Sussie är med också, kommer de känna igen varandra? haha, det får vi se!

Inga kommentarer: