söndag 10 januari 2010

Enya sover

Nu är det lugnt i lägenheten, förutom att tvättmaskinen går på högsta varv. Vi tränar Enya att vara ensam. Hon är inne i sovrummet, men sover troligen djupt. Det kändes lite som om jag var min mamma, då jag la mig i sängen för att läsa o Enya var brevid mig tuggande på ett ben. Efter 10 minuter sov hon o jag la henne i korgen, men nehe, där ville hon inte va. Jag satte mig på golvet o läste vidare o hon la sig på vårt överkast som låg på golvet. Hon sov igen efter 2 minuter. Jag ställde mig upp o när jag skulle stänga hade hon vaknat o låg o kollade på mig. Jag stängde iallafall och jag har inte hört ett ljud än. Detta var nästan en halvtimme sen. Skönt att hon kan slappna av ensam också. Vi får se hur lång tid det tar innan hon börjar pipa.

Jag satt o kollade på gamla inlägg o såg mitt första inlägg 2009. Där hade jag summerat mitt år 2008. Så jag ska väl summera mitt år 2009 då?

2009 började med att Rickard och jag flyttade från Emmaboda till Kalmar. En helomvändning. Jag läste kulturgeografi B på våren. Vi var och kollade på Jill Johnson. Erika kom på besök. Jag o mamma var o hälsade på vargarna uppe i Kolmården, jag var också o hälsade på Sofia i Eskilstuna. Jag var på tv, jag var uppe med kören i Uppsala på körhelg, Frasse var hos oss nästan en månad, jag fick två underbara tyska vänner och Rickard fyllde 25 år! Min lillebror Anton tog studenten i juni och jag fyllde år.

På sommaren jobbade jag på ett älderboende. På midsommar var vi i Västervik på Lysningsbadet. Jag hann också med att hälsa på hos Erika i Nässjö, vara på lite hundutställningar och Sofia kom hit 2 ggr o Valle kom också. I augusti fick Rickard körkort och jag fick en gammal bil av mamma o pappa. Vi gjorde en roadtrip där vi bland annat träffade Nina o Gustav i Kristinehamn, sedan åkte vi vidare till Göteborg o sedan ännu längre söderut till Malmö via Kalmar.

På hösten började jag på kulturgeografi C. Min cykel blev stulen, jag klippte o färgade håret. Vi var o lyssnade på Robert Broberg. Jag var i Berlin med Valle! Aminah fick valpar o vi bestämde oss för att bli fodervärd till en valp. Jag var med mina föräldrar uppe i Stockholm på HUND2009. Där fick Bessy sitt tredje cert o blev Champion!! Det blev jul o nyår o nu sitter jag här. Lilla Enya har nu vaknat o jag hör att hon ylar. Bäst jag går in till henne!

puss o kram

Inga kommentarer: