tisdag 20 januari 2009

vårtermin

nu så har vårterminen börjat. Lovet kändes väldigt kort,hihi. Är inte van vid att ha lov en helg, de låter så lustigt! Igår började jag en ny kurs. Den verkade väldigt intressant, den kommer att handla om utvecklingsländer och vad det finns för problem runt om det här ämnet. Spännande! Igår var det en låång dag. Mobilen ringde halv 6 hemma hos mamma och pappa och, mamma och jag plus Tina åkte till Kalmar. Väl här fick mamma kaffe i lägenheten, hon tyckte den var fin! Det var skönt det. Efter lite stress var jag på skolan vid 9 och hade registrering och föreläsning till 12. Medan jag var i skolan var Tina här ensam i lägenheten. Hon blev helt tokig när jag kom hem. Jag åt snabbt och duschade, sedan traskade Tina och jag bort till Carolina. Sarah, Ida, Evelina och Charlotte var där och vi åt pizzabulle och kanelbullar, mums!! Det var roligt att träffa alla igen, det var ett tag sen. Det blir så när vi läser olika kurser på olika skolor. Efter ett par timmar gick Tina och jag hem igen. Sedan tog jag det lugnt hela kvällen, det var skönt!!

Jag känner mig lite frusterad för jag beställde vår kursbok igår, och den kommer inte förren några dagar, och det är hur mycket som helst att läsa i den! Men jag kan ju inte göra mer än att renskriva min föreläsning och umgås med Tina, för min underbara Tina är ju här!! Hon ligger brevid mig i soffan, vi har precis varit ute och gått. Vid klockan ett kommer de personer jag träffade igår hit. De har inte sett lägenheten än så det ska bli spännade att se vad de säger!

Ikväll ska jag börja på studentkören! Jag hoppas at jag hittar dit för det första, det ska bli så kul att få sjunga med folk igen som är i ens egna ålder! På fredag ska vi till Emmaboda. Varför? Jo, Katrine ska ha 25 års fest!! det ska bli skoj, hon har hyrt en lokal så det kommer nog lite folk! Kul att gå på sådana fester tycker jag!

Nu måse jag diska, har gjort cheesecake till mina vänner och det blev mycket disk! Men på söndag ska vi nog fixa tvättmaskin och diskmaskin, jippi!!!!

puss o kram!!!

Inga kommentarer: