torsdag 1 januari 2009

sista natten...

...i Emmaboda är i natt. Så skönt!! Vi har varit sega idag men packat ner det sista. Nu är det kartonger överallt och just nu håller Rickard på att ta ut vattnet ur saltvattenakvariumet.

Igår ja, då var det fest,nyårsfest. Det var väldigt kul att vara hos katrine och Frasse. Vi åt gott, sedan sjöng vi Singstar och hade allmänt skoj! Katrines bror spelade gitarr och det blev typ allsång då alla satt och sjöng med, en och en annan dans blev det också!!!

Nu har 2008 gått och det har gått väldigt fort.
Ifall jag summerar året har det gått upp och ner. Det värsta var att min kära farmor dog i september. Hon kommer alltid att finnas i mitt hjärta ochmed i alla fina minnen. Det bästa var Greklandsresan i juni och att vi har fått en lägenhet i Kalmar. Det som annars har hänt är att Aminah fick valpar i maj, mamma och pappa har flyttat, Bessy fick ett norskt cert i Trondheim, jag fyllde 20 år, vi var på genrepet på melodifestivalen i Karlskorna, jag har träffat mina älskade kompisar både här och hos dem, både planerat och oplanerat,bland annat ett ödesmöte på ett x2000 tåg!!! Efter det tror jag verkligen på ödet!

Vi firade midsmommar i Rättvik, jag var uppe två gånger i Stockholm, jag var på hundutställning i Göteborg i början av året och världsutställningen i STHLM...Sedan blev det hundutställningar i Ronneby, Öland utanför Falköping, Växjö, Norrköping och kanske någon mer som jag glömt? det har hänt rätt så mycket!!

Det här året är fullt av förhoppningar för min del. Flytten till Kalmar, intressanta kurser i skolan, b-uppsats innan sommaren, förhoppningsvis något kul sommarjobb och sedan hoppas jag verligen att resan till USA blir av i november! Vi har börjat planera och vi måste börja spara nu.

Nu ska vi snart börja montera ner sängen, sista natten i Emmaboda får spenderas lite närmare golvet än vanligt =)

puss och kram till alla mina underbara vänner som förgyller min vardag!!!



1 kommentar:

Ekströms - Den goda kraften sa...

Lycka till med allt nu gumman! Kommer sakna dig även om vi inte har umgåtts så mycket här. Kram Frida