måndag 13 oktober 2008

lääänge sen

FÖRLÅT att jag inte har skrivit på evigheter. Fick lite skäll utav Erika idag,hihi. Ne jag hade faktiskt tänkt att jag skulle skriva ikväll. Vad är det som har hänt då? Jo:

Jag har varit på min älskade farmors begravning. Det var mycket jobbigt. Så fort jag såg kistan började jag gråta. Grät under hela cermonin i kyrkan och det blev inte bättre när kistan sänktes ner. Men efteråt kändes det bättre. Människor som jag inte ens kände kom fram och kramade om mig hårt. Inte en sådana där "inte nudda varandra kramar" utan riktiga omtänksamma kramar. De sa några snälla ord och jag kände att vi hade något gemensamt-min farmor. Jag är väldigt tacksam för dessa kramar! Fast de inte läser min blogg så ska ni veta det att det är underbart att få en vänlig kram när man är ledsen! Folk kom från England och Tyskland och från norra Sverige för att ta farväl av farmor. över 60 personer var vi. Farmor var så engagerad i allt så det var inte konstigt att det kom så många. Jag känner mig sorgsen när jag tänker på att inte farmor finns mer och gör bullar och hennes goda köttbullar...alltid när man ringde till henne blev hon så glad! Hon var alltid så positiv och ville alla väl. Men jag känner att hon finns med mig. Att hon skyddar mig och få vara hos sina kära som hon har förlorat. Det känns som hon har det bra. Älskar farmor och kommer alltid att göra det!

Jaja...sedan gick en helg då Frida och Jim var här. Det var trevligt. Vi tog det bara lugnt och kollade på tv. Sedan var det dax för tentavecka. Plugg,plugg och åter plugg tog upp min tid och bloggandet uteblev. På fredagen var det dax för terminens första tenta. Och det kändes helt ok faktiskt. Får veta hur det gick om cirka 3 veckor. I lördags åkte jag och Rickard till Linköping. Vi hade bokat hotell och det var jättefint! OCH jag hittade mina drömstövlar!! De stövlarna som inte fanns i brunt på eurosko hittade jag i en helt okänd skoaffär i L-köping!!! Vad lycklig jag var då! och är, ville nästan sova med stövlarna inatt,hihihi. På kvällen var vi och åt på en Texas resturang. Vädigt gott!











Vi var i Linlöping för att kolla läget. Vi var på 5 olika ställen där ¨Rickard frågade om jobb-men efter ett tag förstod vi att ingen skulle anställa folk på ett tag för det är anställningstopp på grund av krisen. Vi blev erbjudna en lägenhet i Linköping när vi kom hem igen, men man var tvungen att ha fast jobb för att få den,vi var i en ond cirkel. Så för några timmar sen bestämde Rickard och jag att vi skulle flytta till Kalmar istället!! Det känns bra då Rickard kan fortsätta jobba på sitt jobb och jag har en garanterad plats till våren. Så nu är det sagt!!

Vad händer i framtiden då? Eller framtiden,hehe-de kommande veckorna? Jo, på fredag ska gänget ut och kolla på Björn Gustavsson i Kalmarsalen! Ska bli väldigt skojsigt!!! På lördag kommer min kära mamma och vi ska dricka lite vin och kolla på familjen Macahan! Nästa fredag ska jag till min ängel Erika! Och stanna ända till måndag, det ska bli så roligt!!!

Så jag har lite att se fram emot, sedan är det halloween och nedräkning till Rickard och mitt 3-års jubeleum =)

Imorgon ska jag plugga och ut o springa,puss o he´j!

2 kommentarer:

http://annakatana.devotese sa...

Jättesnygga stövlar! (:
http://internatanna.bloggproffs.se

Linas blogg sa...

=) Tack =)