måndag 20 oktober 2008

Helgen!!

Helgen har gått fort men den har varit kul! På fredagen åkte jag in till Kalmar, köpte cider o lite annat på systemet, sedan gick jag hem till Carolina. Vi började dricka lite och det kändes lite konstigt att dricka så tidigt. Sedan kom Charlotte, Sarah och Evelina. De delade ut lite presenter till de som hade fyllt år inklusive mig! De bjöd på middagen vi skulle äta. Vi åkte in till stan och gick till ett grekiskt ställe där de hade en buffé. Gott! Efter det traskade vi ner mot Kalmarsalen och efter ett tag fick vi komma in. Det hade varit samma föreställning före oss som vi skulle på så vi möttes av massa folk som var på väg ut. Jag träffade en gammal klasskompis från gymnasiet när vi satt och väntade på att det skulle börja, kul! Showen var väldigt rolig, skrattade som bara den ibland. Men det var lite synd att vi satt så långt ifrån för man såg inte deras ansikten så bra, och det är roligare när man ser det för då ser man ansiktuttryck osv. Vi fick inte ta kort under föreställningen men jag tog när de kom in och innan de gick ut i slutet. När showen var slut tog vi ut pengar och gick och satte oss på studentpuben. det var en trubardur som spelade och jag blev så där superduper dansugen!! Men det skulle sett lite komiskt ut om jag gick upp där själv och dansade. Carolina och jag shotare, jag drack en cider och en drink med. Sedan skulle vi försöka få in oss på harrys men det var 23 års gräns,hihi. så vi gav upp det försöket. Så det blev en sportbar istället. Kvällen var lyckad. Carolina och jag gick och åt sedan på sibylla, sedan traskade vi hemåt i natten.

Sarah och jag



Evelina



Carolina





Sarah





Väntan innan i Kalmarsalen



Där är dom!!!


På lördagen kom mamma till Kalmar och Rickard kom in med tåget. Vi åkte till netonnet och köpte en annan dvdspelare, sedan handlade vi lite på maxi. I Nybro stannade vi till en kort stund på överskottbolaget. Tina o Frasse var med så vi var ute lite med dom när vi kom till Emmaboda. Sedan gjorde vi god mat och satt och kollade på tvn hela kvällen. Skönt o avslappnat! Igår var mamma och jag ute och gick med hundarna och sedan åt vi. När mamma hade åkt hem pluggade jag några timmar och Rickard tvättade. duktig han är!

Frasse är mammas hund!


Min fina Tina!

Såhär trött kan Frasse vara!



Och senare somnade han


Frasse och Fiffi (titta i buren) är vänner

Idag blir det plugg igen och en låångpromenad tänkte jag. På fredag ska jag till min Erika och på lördag drar vi till Ullared!!! Ska bli så kul att träffa henne, hon är en sån fin vän!

puss o kram

2 kommentarer:

http://annakatana.devotese sa...

Har jag inte lärt dig nåt? Är man sugen på att dansa är det bara att dansa! Haha =)
Kramar
http://internatanna.bloggproffs.se

Ekströms - Den goda kraften sa...

Söta hundarna är! =) Det var så skönt att ut och gå med dig idag gumman! Hoppas du får en bra helg med Erika om inte hörs innan! Puss